Które produkty w kampaniach e-samplingowych zdobywają najlepsze rezultaty?

E-sampling – angażuje klientów bardziej niż tradycyjny marketing, dzięki niemu możemy nawiązać stałą relację z klientem – więcej dowiesz się z tego artykułu.

Czym jest kampania e-samplingowa?

Kampanie e-samplingowe to działania marketingowe, które wykorzystują internet i technologię cyfrową do rozprowadzania próbek produktów lub usług wśród potencjalnych klientów. W ramach kampanii e-samplingowych marki oferują próbki swoich produktów lub usług za pośrednictwem różnych kanałów elektronicznych, takich jak strony internetowe, media społecznościowe, wiadomości e-mail czy aplikacje mobilne.

E-sampling pozwala nam dostosować się do klientów, którzy teraz zdecydowanie częściej robią zakupy online z dostawą do domu. Nasz świat staje się coraz bardziej cyfrowy, tak więc marki, które nie rozwijają swoich technologii cyfrowych – zostają w tyle.

Głównym celem kampanii e-samplingowych jest dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów i umożliwienie im wypróbowania produktu lub usługi przed jego zakupem. Przez udostępnienie próbek, mamy okazję przekonać odbiorców do wartości i jakości naszych produktów oraz zachęcić do ich zakupu.

Przebieg kampanii e-samplingowej w skrócie

Przypuśćmy, że jesteśmy firmą kosmetyczną i decydujemy się na przeprowadzenie kampanii e-samplingowej, aby promować swoje nowe perfumy. Celem naszej kampanii jest dotarcie do potencjalnych klientów i zachęcenie ich do wypróbowania naszego prosuktu.

Pierwsze, z czym musi zmierzyć się nasza firma to stworzenie próbki nowego zapachu perfum, które są wystarczające do kilku aplikacji, podczas których klienci będą mogli ocenić ich wydajność i jakość. Próbki takie powinny być starannie i estetycznie zapakowane. Opakowanie takie powinno zawierać  nazwę perfum oraz informacje kontaktowe do naszej firmy.

Kolejnym krokiem w zbudowaniu e-samplingu jest wybór kanałów dystrybucji. Możemy zdecydować się na wykorzystanie swojej strony internetowej, czy mediów społecznościowych do promocji i dystrybucji próbek. Na stronie internetowej i w postach na mediach społecznościowych udostępniamy specjalny formularz, w którym użytkownicy mogą samodzielnie zamówić próbkę. W taki sposób zdobędziemy potencjalnych klientów z grupy docelowej naszego produktu, dzięki czemu nasz sampling nie będzie wysyłany masowo do osób, które nie są zainteresowane produktem z tej kategorii. Koniecznym jest rozpromowanie kampanii poprzez reklamy online, posty w mediach społecznościowych, współpracę z influencerami, newslettery, czy e-mail marketing. Informujemy na szeroką skalę o nowych perfumach i zachęcamy do ich wypróbowania oraz wystawienia opinii i przekazania informacji innym.

Jak będzie w takim przypadku wyglądało zamówienie próbki?
Potencjalni klienci odwiedzają stronę internetową lub klikają na link w poście na mediach społecznościowych, czy w e-mailu, gdzie są przekierowywani do formularza zamówienia próbki. W formularzu proszeni są o podanie swoich danych kontaktowych, takich jak imię, adres e-mail i adres do wysyłki. Po otrzymaniu zamówienia pakujemy i wysyłamy próbki perfum do zainteresowanych osób. Mogą one być dostarczane pocztą czy kurierem bądź możemy umożliwić odbiór próbki w naszym sklepie stacjonarnym.

Klienci otrzymują próbkę perfum i mogą ją wypróbować, ważne, żeby starczyła ona na przetestowanie przez kilka dni, wysyłając próbkę, którą możemy użyć zaledwie przez jeden dzień, nie będzie świadczyło dobrze o naszej firmie, oraz nie będzie dla nas opłacalne. W przypadku perfum można nałożyć niewielką ilość na nadgarstek lub spryskać nimi kartkę zapachową. Próbka powinna zawierać informacje o zapachu, nutach zapachowych i danych kontaktowych do naszej firmy.

Po wypróbowaniu produktu klienci mogą podzielić się swoimi opiniami o ich zapachu, trwałości. Mogą to robić poprzez komentarze na stronie internetowej, posty na mediach społecznościowych lub ankietę przesłaną wraz z próbką. Zbieramy i analizujemy opinie i reakcje klientów. Analiza taka pozwala ocenić skuteczność naszej kampanii, wzrost sprzedaży czy zainteresowania nowym zapachem. Pozwoli nam to podejmować trafniejsze decyzje dotyczące dalszych działań marketingowych.

Opisany przykład przedstawia w skrócie przebieg kampanii e-samplingowej dla perfum. W praktyce może ona wyglądać inaczej, być dostosowana do specyficznych cech marki, produktu czy grupy docelowej.

Jakie produkty są najlepsze do e-samplingu?

Efektywność kampanii e-samplingowych może zależeć od wielu czynników, takich jak nasza branża, grupa naszych odbiorców, budżet i cel kampanii. Niektóre produkty mogą jednak być bardziej odpowiednie do tego rodzaju działań marketingowych niż inne.

Kategorie produktów, które często osiągają dobre rezultaty w kampaniach e-samplingowych to:

  • Kosmetyki, perfumy i produkty pielęgnacyjne. Próbki kosmetyków, takie jak kremy do twarzy, balsamy, szampony czy perfumy, często cieszą się dużym zainteresowaniem, są też produktami codziennego użytku, więc o dużym popycie. Klienci chętnie testują te produkty przed podjęciem decyzji o ich zakupie.

  • Produkty spożywcze. Nowe smaki przekąsek, napoje, czy inne produkty spożywcze, które są zapakowane, są mile widziane przez klientów. W przypadku nowych produktów spożywczych próbkowanie może pomóc w budowaniu świadomości marki i zainteresowania konsumentów naszym produktem.

  • Suplementy diety. Próbki suplementów diety, takie jak witaminy, minerały czy suplementy odżywcze, mogą być skutecznym sposobem na pokazanie ich skuteczności i przekonanie konsumentów do regularnego stosowania.

  • Nowe technologie, sprzęty elektroniczne i gadżety. W przypadku innowacyjnych produktów elektronicznych, takich jak smartfony, smartwatche czy słuchawki bezprzewodowe, e-sampling może pomóc w generowaniu zainteresowania i umożliwić potencjalnym klientom wypróbowanie, tych produktów przed zakupem. Często zdarza się, że firmy dają możliwość przetestowania produktu i dopiero wówczas podejmujemy decyzje o jego zakupie. Zdarza się także, że jako próbkowanie takich produktów firmy oferują spotkanie pokazowe, podczas którego możemy przekonać się o jego działaniu i zdecydować na jego kupno.

  • Wszelkie produkty dla dzieci i rodziców. Próbki produktów dla dzieci, takie jak pieluchy, kremy, czy słoiczki z jedzeniem dla niemowląt, mogą przyciągnąć uwagę rodziców, którzy poszukują wysokiej jakości produktów dla swoich dzieci.

Podsumowanie

Kampanie e-samplingowe mogą być skutecznym narzędziem marketingowym. Umożliwiają nam dotarcie do konkretnej grupy docelowej, ponieważ klienci zainteresowani naszym produktem sami zamawiają próbkę. Pozwalają nam również na zbieranie danych zwrotnych na temat produktu lub usługi.

E-sampling jest niezwykle skuteczną strategią marketingową, ale wymaga on dokładnego przemyślenia i dobranej strategii. Klienci będą oceniać naszą markę przez pryzmat dostarczonej przez nas próbki. Tak więc musi ona być wysokiej jakości, a sam przebieg samplingu powinien być bezproblemowy. Reputacja marki ulegnie pogorszeniu, jeśli nasz e-sampling nie będzie dopilnowany.

Przyznać należy, że e-sampling wygrywa z tradycyjnym marketingiem, angażuje klientów do działania i buduje z nimi relację.

Planujesz kampanie e-samplingową swojego produktu? W Burgopak Poland możemy pomóc, mamy doświadczenie w projektowaniu opakowań na próbki kosmetyczne, napisz do nas, a przygotujemy odpowiednią ofertę dla Twoich próbek.

Źródła:

https://odore.com/blog/where-e-sampling-wins-out-over-traditional-marketing-methods

https://www.pm360online.com/how-e-sampling-can-drive-revenue-through-customer-centric-marketing/

https://rafalszewczak.com/jak-poprowadzic-sampling/

https://interaktywnie.com/biznes/newsy/biznes/6-sytuacji-w-ktorych-sampling-sprawdza-sie-najlepiej-255217

Chcesz zamówić opakowania premium, które wyróżnią Twoją markę?

Podaj email na który wyślemy link do pobrania katalogu

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Podaj nam swojego maila a wyślemy Ci katalog, w którym znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.