Interesuje cię sampling? Wiesz już, jak przeprowadzić efektywny sampling, ale nie wiesz, w jaki sposób mierzyć efekty swojej kampanii? – w tym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie.
Dlaczego warto korzystać z samplingu i dla kogo będzie opłacalny?
Akcja samplingowa to jedna z najlepszych kampanii reklamowych, jaką może przeprowadzić firma, żeby pozyskać sobie klientów. Sampling to szansa na dotarcie do naszych potencjalnych klientów, zbudowanie renomy marki, zaufania, czy naszej rozpoznawalności, a przede wszystkim nawiązanie relacji marka-klient.
Przez testowanie produktu upewniamy się co do jego wartości, walorów i wydajności, tak więc dając taką możliwość dla swoich klientów, wpływamy na ich decyzje zakupowe. Natomiast testowanie daje im gwarancje, że produkt jest dla nich odpowiedni, dzięki czemu pozbywają się ryzyka nieudanych zakupów.
Sampling okaże się przydatny w produktach, które można wypróbować w małej ilości, i które pozwolą się poznać i przetestować już od pierwszej próbki. Produkty, które należy testować długotrwale i nie można zauważyć efektów ich działania od razu, nie nadają się do samplingu. Dlatego właśnie sampling jest najbardziej opłacalny dla branży beauty, większości produktów spożywczych czy chemii.
Jak mierzyć efektywność samplingu?
Mierzenie efektywności kampanii samplingowej produktu wymaga zdefiniowania konkretnych celów i wskaźników, które chcemy ocenić. Postaraliśmy się pozbierać kilka prostych przykładów mierzenia efektywności kampanii samplingowej, które mogą być użyteczne w ocenie jej skuteczności.
- Mierzenie i ocena liczby nowych osób świadomych marki po kampanii. Porównaj liczbę osób, które nie były świadome marki przed kampanią, a ilość tych osób po zakończeniu kampanii. Możesz użyć do tego ankiety np. w social mediach;
- Liczba nowych subskrybentów newslettera po kampanii. Sprawdź, czy udział w kampanii samplingowej wpłynął na zwiększenie liczby osób zapisujących się do newslettera marki;
- Procent osób, które otrzymały próbkę i później zakupiły pełnowymiarowy produkt. Porównaj liczbę osób, które otrzymały próbkę, z liczbą tych, które później dokonały zakupu;
- Liczba udostępnień na platformach społecznościowych związanych z kampanią. Śledź liczbę udostępnień postów dotyczących kampanii oraz ich wpływ na zasięg społecznościowy marki;
- Procent pozytywnych opinii i recenzji od osób, które otrzymały próbkę. Zbierz opinie klientów na temat produktu po zakończeniu kampanii i oceń ich ton oraz treść;
- Zwiększenie ruchu na stronie internetowej w okresie kampanii. Sprawdź, czy kampania przyczyniła się do wzrostu liczby odwiedzin strony internetowej marki;
- Liczba osób, które wzięły udział w konkursach związanych z kampanią. Porównaj liczbę uczestników konkursów przed i po kampanii.
Warto skorzystać również z profesjonalnych narzędzi analitycznych, takich jak badania marketingowe, badania rynku czy opinii. Kombinacja różnych metod pomoże w pełniejszym zrozumieniu wpływu kampanii samplingowej na różne aspekty naszej działalności.
Podsumowanie
Sampling wiąże się z koniecznością zbadania jego efektywności. Dopiero wówczas możemy oszacować jego opłacalność i zyski (niekoniecznie finansowe) oraz wyłapać możliwe błędy.
W Burgopak Poland możemy pomóc w przeprowadzeniu efektywnego samplingu. Skontaktuj się z nami — zajmujemy się projektowaniem i produkcją opakowań na próbki dla firm w Polsce i na świecie.
Źródła:
https://www.samplrr.in/product-sampling-benefits-you-need-to-know-to-make-it-effective/
https://ks.pl/blog/jak-mierzyc-efektywnosc-kampanii-reklamowych
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-sampling-wzmocnij-sprzedaz-bezposrednia
https://commplace.pl/blog/akcja-samplingowa/
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-sampling-wzmocnij-sprzedaz-bezposrednia