Pudełka na próbki — czy mają wpływ na sprzedaż kosmetyków?

Darmowe próbki są istotną częścią marketingu podczas sprzedaż kremów do każdego typu cery.

Konsumentki czują większą satysfakcję z zakupów, kiedy kosmetyki są atrakcyjnie zapakowane. Ta zasada dotyczy także pudełek na próbki. Kiedy są spersonalizowane i spójne z designem opakowania kosmetyku, szansa, że klienci wrócą po pełnowymiarowy produkt jest o wiele większa. Przyjrzyjmy się bliżej tej idei i sprawdźmy, o jakie elementy warto zadbać pakując próbki.

Kiedy dostępnych na rynku jest tak wiele podobnych do siebie kosmetyków, wtedy to, jak wygląda i jakiej jakości jest opakowanie na próbki ma duże znaczenie. Z tego artykułu dowiesz się, na co zwrócić uwagę, gdy chcesz zamówić pudełka, saszetki lub pojemniki na próbki kosmetyków.

Darmowe próbki kosmetyków pomagają ocenić, czy ich skład i składniki aktywne spełniają potrzeby skóry.

Jaka jest rola próbki produktu w podejmowaniu decyzji o zakupie przez klientów?

Możesz komunikować klientom, że Twój produkt sprawi, że ich skóra będzie piękniejsza, włosy błyszczące, a krem zredukuje zmarszczki. Możesz też zapłacić influencerom za pozytywne recenzje. Ale jeśli nie dasz swojej grupie docelowej przetestować swojego produktu — najprawdopodobniej nie przyciągniesz zbyt wielu nowych klientów. To założenie potwierdzają liczby. W badaniu przeprowadzonym przez Gartnera L2, aż 50% osób przyznało, że to właśnie próbka kosmetyków sprawiła, że dokonali zakupu. Tak wysoką skuteczność darmowych próbek w podejmowaniu decyzji o zakupie potwierdza wiele innych badań. Przy okazji warto zwrócić uwagę na to, że choć testowanie produktów ma długą tradycję, to w czasie pandemii jednorazowe próbki w branży kosmetycznej zyskały na znaczeniu. Więcej o tym, czy dawanie klientom bezpłatnych próbek jest skutecznym działaniem marketingowym przeczytasz tutaj: Czy rozdawanie próbek kosmetyków zwiększa sprzedaż?

Dlaczego opakowanie na próbki jest ważne podczas premiery kosmetyków?

Jak największy rozgłos to jest cel, do którego dążą marketingowcy, gdy wprowadzają na rynek nowy kosmetyk. Atrakcyjne, spersonalizowane opakowania na próbki, mogą w tym względzie wiele zdziałać. Dzięki temu marka może uzyskać recenzje klientów w mediach społecznościowych, które budzą większe zaufanie, ponieważ nie są sponsorowane. Oryginalne opakowania na próbki mogą podsycić emocje i sprawić, że konsumentki chętniej podzielą się swoimi wrażeniami w sieci, np. na Instagramie. Doświadczenie klienta ma fundamentalne znaczenie dla późniejszej sprzedaży kosmetyków. Jeśli pudełko na próbki będzie wyrażać odpowiednie wartości i emocje, to nawiązanie silnej więzi pomiędzy marką a konsumentami może nastąpić już w pierwszym kontakcie z produktem. Kolejne działania marketingowe będą dzięki temu o wiele łatwiejsze np. szybciej przekonasz klientów do tego, aby kupili również inny produkt Twojej marki.

Jakie są najlepsze praktyki projektowania opakowań na próbki kosmetyczne?

Przede wszystkim rozdawanie klientom próbek musi być inwestycją, która się zwraca. Opakowanie na próbki powinno być optymalne w produkcji i atrakcyjne cenowo. Sztuką jest więc zaprojektowanie takiego opakowania, które pozwoli konsumentom rozpoznać markę spośród setek innych, a jednocześnie nie przekroczy zakładanego budżetu na produkcję. Ważna jest charakterystyczna kolorystyka i krój pisma, który jest zgodny z identyfikacją wizualną marki. Żeby jednak nie popaść w sztampę, warto dodać do projektu coś oryginalnego. Przykładem mogą być odręczne rysunki — utalentowany grafik może dostosować rysunek do identyfikacji Twojej marki. W ten sposób powstanie niekonwencjonalne opakowanie, obok którego klientki nie przejdą obojętnie.

Dzięki próbkom, klienci chcący opóźnić procesy starzenia się skóry dojrzałej będą gotowi kupić kosmetyk kolejnych zakupach.

Czy ekologiczne podejście ma znaczenie?

Próbka na naturalne kosmetyki zapakowana w okrągłe pojemniki z tworzywa sztucznego, które nie rozłożą się przez setki lat? Takie podejście nie współgra z oczekiwaniami dzisiejszych, świadomych odbiorców, dlatego lepiej jest poszukać ekologicznych alternatyw. Najlepszą decyzją, jaką Twoja firma może podjąć jest umieszczenie próbek w pudełkach z ekskluzywnego kartonu. Dzięki temu opakowanie będzie spójne z wartościami marki i tym, czego oczekują dzisiejsze klientki. Klienci chętniej wspierają firmy, które zmniejszają swój ślad węglowy, dlatego ekologiczne opakowania mogą zwiększyć sprzedaż kosmetyków.

O czym świadczy niska jakość opakowania?

Pudełka na próbki nie wzbudzą zachwytu wśród grupy docelowej, jeśli ich jakość będzie pozostawiać wiele do życzenia. Nierzadko jest tak, że słabej jakości opakowanie powoduje, że klienci określają markę jak nierzetelną. Dlatego jako producent opakowań kartonowych premium, szczegółowo kontrolujemy jakość pudełek pod względem zgodności ze specyfikacją. Produkowane przez nas opakowania na próbki nie mają uszkodzeń mechanicznych, ponieważ wszelkie możliwe wady wykrywamy u źródła. Jako polski producent spełniamy surowe normy i wymagania europejskiego rynku.

Opakowania na próbki 360°

Od oryginalnego projektu opakowań z kartonu, poprzez optymalną i zrównoważoną produkcję, aż po konfekcjonowanie i wysyłkę próbek do klienta. W Burgopak Poland oferujemy kompleksowe usługi dla marek kosmetycznych, które chcą rozprowadzić próbki wśród potencjalnych klientów. Analizujemy wymagania, grupy docelowe i na ich podstawie tworzymy rozwiązania, które przyniosą najlepsze rezultaty. Biorąc pod uwagę, jak fundamentalne znaczenie mają próbki dla sprzedaży kosmetyków, nasze całościowe rozwiązania sprawiają, że firmy pozbywają się części obowiązków, a cała odpowiedzialność za wykonanie kilku rodzajów usług spoczywa na jednym partnerze biznesowym.

Podsumowanie

Kiedy na rynku kosmetycznym większość produktów jest do siebie bardzo podobnych, firmy powinny zacząć działać proaktywnie i starać się zrobić wszystko, by wzmocnić emocjonalny związek konsumenta z marką. Oryginalność jest kluczową wartością, dlatego szukanie pomysłów na zwiększenie sprzedaży kosmetyków warto zacząć od pytania: co sprawia, że Twoje produkty są wizualnie intrygujące?

Skontaktuj się z nami, żeby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób Twoja marka może dotrzeć do potencjalnych klientów, dzięki opakowaniom premium.

Źródło:

Premium Beauty News, L’échantillon, atout majeur et multicanal de reconquête des clientes beauté, https://www.premiumbeautynews.com/fr/l-echantillon-atout-majeur-et,20598?utm_medium. Dostęp: 30.08.2022 r.

Chcesz zamówić opakowania premium, które wyróżnią Twoją markę?

Podaj email na który wyślemy link do pobrania katalogu

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Podaj nam swojego maila a wyślemy Ci katalog, w którym znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.