Jak zapakować luksusowe kosmetyki, żeby podwoić wyniki sprzedaży?

Na co zwrócić uwagę pakując ekskluzywne kosmetyki? Sprawdź, co możesz zrobić, żeby dzięki opakowaniom podwoić wyniki sprzedaży w branży beauty.

Chyba nie ma na świecie branży, która musi z równie wielką starannością podchodzić do pakowania produktów, niż marki kosmetyków luksusowych. Dzisiaj poprzeczka w dziedzinie opakowań jest wysoka i nawet tanie, niskiej jakości kosmetyki pakowane są z dbałością o najmniejsze szczegóły. Wyścig o najlepsze opakowanie jest wart świeczki — nagrodą mogą być video recenzje klientów z dumą dzielących się swoimi wrażeniami i opiniami w mediach społecznościowych. A jak wiadomo, stąd już jest bardzo krótka droga do błyskawicznego podwojenia, potrojenia, a nawet czterokrotnego zwiększenia sprzedaży kosmetyków.

Czego się dowiesz z artykułu?

  1. Jakie znaczenie ma opakowanie w branży kosmetyków luksusowych?
  2. Jak ulepszyć doświadczenia rozpakowywania kosmetyku?
  3. Jaki materiał opakowania daje poczucie luksusu?
  4. Dodaj próbki innych kosmetyków
  5. Najpiękniejsze rodzaje uszlachetnień
  6. Jak pogodzić ekologiczne podejście z luksusem?

Jakie znaczenie ma opakowanie w branży kosmetyków?

Wyobraźmy sobie, że kosmetyk z górnej półki jest sprzedawany w takim samym opakowaniu, jak jego dużo tańszy odpowiednik. To samo standardowe wykończenie tekturowego opakowania, ten sam rodzaj otwierania. Nietrudno się domyślić, że bez względu na to, na jak dużą skalę będą prowadzone działania marketingowe luksusowego produktu, klienci i tak mogą omijać go szerokim łukiem. Po prostu trudno będzie im uwierzyć w to, że produkt jest luksusowy, skoro nic poza wysoką ceną na to nie wskazuje.

Tak naprawdę, w świecie luksusowych marek oprócz wysokiej jakości nie ma nic ważniejszego od estetyki. Opakowanie powinno być możliwie dopracowane, ponieważ to na jego podstawie klientki wyciągają wnioski o jakości kosmetyku, który znajduje się w środku. Eleganckie kształty, przyjemna w dotyku i szlachetna powierzchnia materiału — to one nadają produktowi luksusowy sznyt i odróżniają kosmetyki ekskluzywne od masowych.

Co możesz zrobić, żeby wzmocnić w klientach poczucie luksusu i indywidualnego doświadczenia z kosmetykiem?

Przygotowaliśmy kilka rozwiązań — sprawdź, jak zapakować luksusowe kosmetyki, żeby osiągnąć lepsze wyniki sprzedaży.

Jak ulepszyć doświadczenia rozpakowywania kosmetyku?

Rozpocznijmy od początku — rozpakowywania. W każdym medium społecznościowym — od Instagrama aż po YouTube — filmy opatrzone hasztagiem #unboxing wyraźnie zyskują na popularności. Pytanie jest więc o to, jak podsycić dreszcz emocji podczas rozpakowywania Twojego produktu przez klientów i influencerów?

Zadbaj o łatwe otwieranie

Jeśli opakowanie jest trudne do otworzenia i nie można tego zrobić bez użycia ostrego narzędzia, to klienci mogą w najlepszym wypadku poczuć irytację, a w najgorszym zranić się lub uszkodzić produkt znajdujący się wewnątrz. Dlatego warto zadbać o opakowanie z funkcją łatwego otwierania (np. magnetycznego), które jest oklejone papierową taśmą samoprzylepną — o wiele łatwiejszą do oderwania, niż tradycyjna.

Jaki materiał opakowania daje poczucie luksusu?

Twardy, a zarazem przyjemny w dotyku materiał z kartonu z efektem matowienia i wytłoczonym logo — to dobre rozwiązanie, jeśli chcesz stworzyć wśród klientów poczucie luksusu. Jeśli chcesz ich dodatkowo zaskoczyć, możesz zadrukować wnętrze opakowania. Środek może być wyścielany miękką bibułą, która nada opakowaniu elegancki i ekskluzywny charakter. Takie rozwiązanie pozwoli także zamortyzować i ochronić kosmetyk. Małym, ale efektownym detalem jest także dodanie naklejki w kolorze Twojej marki, którą możesz wykorzystać do zamknięcia opakowania kosmetyku.

Dodaj próbki innych kosmetyków

Jeśli chcesz, aby klient poczuł się doceniony i wyjątkowy, dobrym sposobem jest dodanie próbek innych kosmetyków swojej marki. Zgodnie z badaniami cytowanymi przez Forbes próbki kosmetyków są trzecim największym czynnikiem, który decyduje o zakupie pełnowymiarowych kosmetyków. Z pewnością warto więc wykorzystać okazję i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu — z jednej strony docenić klienta, a z drugiej zachęcić do kolejnych zakupów.

Więcej o tym, jak darmowe próbki wpływają na sprzedaż kosmetyków przeczytasz tutaj: Czy rozdawanie próbek kosmetyków zwiększa sprzedaż?

Najpiękniejsze uszlachetnienia

Jest wiele rodzajów uszlachetnień, którymi możesz ozdobić swoje opakowania. Możesz zdecydować się na lakier UV 3D, fluorescencyjny, strukturalny, brokatowy, perłowy, a nawet zapachowy. Możesz też postawić na folię soft-touch, matową, błyszczącą, metaliczną, holograficzną lub strukturalną. Tłoczone logo na opakowaniu również daje spektakularny efekt. Najważniejsze to, aby projektant opakowania dopasował uszlachetnienie do osobowości Twojej marki — w przeciwnym razie efekt może być odwrotny od zamierzonego.

Jak pogodzić ekologiczne podejście z luksusem?

Zdarza się, że luksusowe kosmetyki są pakowane w plastikowe opakowania, które potem zanieczyszczają środowisko. Współcześni klienci nie chcą przykładać ręki do mnożenia śmieci — dlatego ważne jest, aby postawić na tekturowe opakowanie premium. Ale ekologiczne opakowanie to nie tylko ekologiczny materiał, to także dobrze zwymiarowane opakowanie, czyli takie, które jest nie za duże i nie za małe — doskonale pasuje do rozmiarów produktu. Przy okazji warto podkreślić znaczenie dobrego projektu opakowania.

Podsumowanie

Wysokiej jakości luksusowych kosmetyków powinno towarzyszyć wysokiej jakości opakowanie. Po części to właśnie ono będzie odpowiadać za poczucie luksusu wśród klientów i klientek. Opakowanie i rozpakowywanie odgrywają nierzadko kluczową rolę podczas podjęcia decyzji o zakupie. I właśnie dlatego — dla marek kosmetyków luksusowych cięcie wydatków na opakowania może okazać się strategią bardzo zgubną.

Potrzebujesz opakowań premium, które podkreślą wartość Twoich kosmetyków? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać bezpłatną wycenę na opakowania. W Burgopak Poland możemy zająć się wszystkim — od projektu opakowania, poprzez produkcję, aż po konfekcjonowanie i wysyłkę do klienta. Od lat dostarczamy opakowania na produkty premium również dla branży beauty w szczególności perfum. Skorzystaj z naszego doświadczenia i zadbaj o opakowania na swoje produkty

Od lat dostarczamy opakowania na produkty premium do ciała, na włosy i którymi można wykonać makijaż. Skorzystaj z naszego doświadczenia i zadbaj o opakowania na swoje produkty.

Chcesz zamówić opakowania premium, które wyróżnią Twoją markę?

Podaj email na który wyślemy link do pobrania katalogu

Podaj email na który wyślemy link do pobrania katalogu CARLA MILLON

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Podaj nam swojego maila a wyślemy Ci katalog, w którym znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.