Co to jest hot stamping? Sprawdź, jak największe marki dodają opakowaniom elegancji

Co zrobić, żeby opakowanie przyciągało wzrok klientów jak magnes? Jak sprawić, żeby było niebanalne i wyróżniało się na sklepowej półce? Odpowiedzią może być hot stamping. Spośród wszystkich rodzajów uszlachetnień, to właśnie technika hot stampingu dodaje najbardziej luksusowego charakteru opakowaniom. Dlaczego tak chętnie korzystają z niej najbardziej ekskluzywne marki na świecie?

Im bardziej nasycony rynek, tym trudniej wyróżnić swój produkt. Sprawdź czym jest hot stamping, jakie ma zalety oraz co możesz zyskać, dzięki dodaniu tego uszlachetnienia do projektu opakowania na swoje produkty.

Co to jest hot stamping?

Hot stamping, znany również jako termodruk, hot print, złocenie lub tłoczenie na gorąco to technika druku, która wyróżnia się zastosowaniem folii hot stampingowej oraz rozgrzanej, wypukłej matrycy. W procesie hot stampingu napigmentowana folia zostaje nałożona na produkt za pomocą gorącego stempla matrycowego, który odciska obraz. W ten sposób powstaje wypukły naddruk, który dobrze podkreśla elementy projektu graficznego opakowania.

Jakie są rodzaje folii hot stampingowej?

W zależności od użytej folii hot stampingowej, wykończenie druku może być błyszczące, matowe lub z efektem holograficznym.

  • folie metaliczne, w tym folie dyfrakcyjne, które dają holograficzny efekt
  • folie pigmentowe: matowe lub błyszczące
  • folie perłowe – są bardziej transparentne od folii metalicznych lub pigmentowych.

Hot stampingiem możesz podkreślić najdrobniejsze szczegóły grafiki (np. pojedyncze litery) lub duże elementy projektu opakowania.

Jakie jest zastosowanie hot stampingu w produkcji opakowań?

Hot stamping to technika druku, którą stosuje się do zwiększania widoczności i wyróżniania opakowań. Pełni ważną rolę w projektach opakowań dla branż, w których estetyka jest jednym z najistotniejszych elementów marketingowych np. w branży kosmetycznej, w szczególności perfum. Kiedy potrzebne jest estetyczne wykończenie opakowania lub chcesz uzyskać artystyczny charakter to ta kreatywna technika druku daje najlepsze możliwości. Jakie korzyści z hot stampingu wykraczają daleko poza atrakcyjność wizualną.

Luksusowy charakter opakowań

Opakowania ozdobione folią zazwyczaj wykorzystują metaliczne odcienie, takie jak brąz i złoto, co nadaje ekskluzywności. Gdy konsumenci widzą opakowania, na którym jest wypukły, złoty napis, często zakładają, że taki produkt ma większą wartość. Kiedy sprzedajesz droższy kosmetyk, np. perfum hot stamping na opakowaniu powinien być obowiązkowy — to znak dla klientów, że wysoka cena przekłada się na wysoką jakość. Krótko mówiąc — hot stamping podkreśla, że warto za Twój produkt zapłacić więcej.

Wyróżnienie się na rynku

Zdobienia hot stampingiem pomagają również w wyróżnieniu się na nasyconym rynku. Im większa konkurencja tym wizerunek marki ma większe znaczenie. Dlatego projektanci opakowań i brand managerowie tak starannie dobierają techniki zdobienia do opakowań. Hot stamping nie tylko pomaga wzbudzić zainteresowanie Twoją marką wśród grupy docelowej, ale także zapewnia pozytywne skojarzenia.

Uszlachetnienie, które nadaje się do recyklingu

Opakowania zdobione hot stampingiem nadają się do recyklingu i ponownego przetworzenia. W przeciwieństwie do innych metod zdobienia, proces tłoczenia na gorąco nie jest toksyczny dla środowiska. Jeśli pozycjonujesz swoją markę jako ekologiczną, posiadanie opakowań w całości nadających się do recyklingu może dać Ci w dzisiejszych czasach silną przewagę nad konkurencją. Przykładowo: subtelne opakowanie z trwałego kartonu w odcieniu jasnej szarości w połączeniu z wypukłym logo w kolorze np. różowego złota może być potwierdzeniem ekologicznych wartości, jakie wyznaje Twoja firma, a jednocześnie przykładem elegancji i wyrafinowania.

Trwałe zdobienie

Podczas zdobienia hot stampingiem nie jest stosowany atrament, tylko kolorowa folia, dzięki czemu masz pewność, że efekt nie będzie zależeć od koloru tła opakowania i nie będzie z czasem blaknąć. To ważne, ponieważ od produkcji i zapakowania kosmetyku do sprzedaży może upłynąć nawet kilkanaście miesięcy. Hot stamping ma to do siebie, że jest bardzo trwałym zdobieniem. Nie ściera się ani nie zmywa — wygląda jak nowy, nawet jeśli od produkcji minęło wiele czasu. Trwałość, jaką oferuje zdobienie hot stampingiem podkreśla jakość produktów i jest to jeden z powodów, dla których jest tak często wykorzystywany w opakowaniach najbardziej luksusowych marek na świecie.

Ekonomiczne uszlachetnienie

Ile kosztuje hot stamping? Chociaż z hot stampingu korzystają najbardziej ekskluzywne marki, jest to technika druku niedroga w porównaniu do innych technik uszlachetniania druku. Cały proces jest stosunkowo prosty, dlatego, chociaż hot stamping dodaje elegancji zadrukowanej powierzchni opakowań to jednocześnie jest rozwiązaniem ekonomicznym.

Podsumowanie

Hot stamping to technika zdobienia, która wykorzystywana jest już od ponad 100 lat. I nie ma wątpliwości co do tego, jak dużą wartość dodaje projektom opakowań. Dzisiaj stosuje się ją na wszystkich rodzajach powierzchni i można nią wyróżnić zarówno duże elementy graficzne, jak i bardzo drobne szczegóły. Jednak to, co jest najlepsze w tej metodzie zdobienia to fakt, że tworzy bardzo gładką, połyskującą powierzchnię, która przyciąga klientów. Estetyczny i elegancki efekt, a do tego możliwość recyklingowania opakowań z hot stampingiem sprawiają, że jest to jedna z tych technik zdobień, którą wykorzystują największe marki. A zamówienie opakowań z hot printem może być strategiczną decyzją dla Twojego brandingu.

W Burgopak Poland doradzimy najlepsze techniki pasujące do projektu opakowań na Twoje produkty. Skontaktuj się z nami — od lat zajmujemy się projektowaniem i produkcją opakowań dla firm w Polsce i na świecie.

Chcesz zamówić opakowania premium, które wyróżnią Twoją markę?

Podaj email na który wyślemy link do pobrania katalogu

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Podaj nam swojego maila a wyślemy Ci katalog, w którym znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.